2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de - Reisverslagen van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu 2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de - Reisverslagen van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de

Gisteren checkten we dus in in't Holiday Inn hotel Manhattan View. Hier zou je onder kunnen verstaan dat we de flatgebouwen van Manhattan - het Long Island en samen met 4 andere stadsdelen vormen zij groterNew York - zouden kunnen zien, maar dat is een te eenvoudige voorstelling. We zitten er wel vlakbij. Het weer is bewolkt. Op de rit van JFK naar't hotel gisteren kon ik toch een beeld vormen van d'andere NY stadsdelen en mij komt't over alsof hier nogal veel huizen staan in Engelse cottagestijl en niet zozeer de stenen, robuuste gebouwen zoals bvb. in Parijs. Maar vandaag zou'r'n flinke wandeldag op't programma staan, waarop we de meer historische en ook bekende en modernere gebouwen van Manhattan bezoeken, het eiland in de monding van de Hudson in de Atlantische Oceaan, de plaats waar't volgens de boekjes allemaal begon.
Gisteren bij't avondeten hier in't hotel zaten we allemaal samen en 't is toch'n aanzienlijke groep, van alle leeftijden lijkt me. Ook zag'k Ralph terug, de reisleider die er ook was tijdens m'm 1ste Sunwave reis nr Tenerife. 't Was overigens lekker eten in buffetvorm, de groenten toch. Ondertussen liep't personeel voortdurend rond met allerhande gegrilde vleesspiesen om te presenteren op'n individueel bord'n lading af te schrapen - 't is nl. zo'n brazilian steak house. 't Is hier wel niet goekoop; een 300 USD/nacht; zelfs't ontbijt is niet inclusief maar zou zo'n 100 USD kosten.