Tenerife - Reisverslagen van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu Tenerife - Reisverslagen van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

Tenerife

Gisterenmorgen vertrokken naar Düsseldorf. Marc heeft me gebracht zodat ik om 12u25 in Düsseldorf het vliegtuig kon nemen. Aanvankelijk had ikzelf het adres van de luchthaven in Weeze/Düsseldorf opgezocht en we reden ernaartoe over secundaire wegen, doorheen bossen enz. Toen we ruim op tijd in Weeze aankwamen, stapten we uit en stelde ik voor nog een koffie te gaan drinken op het voorheen militair vliegveld. Alle tijd van de wereld ... Maar de vluchtgegevens; reisbevestiging, vluchtnumer, uren van vertrek en aankomst, enz., die ik bezat waren nergens terug te vinden in die luchthaventerminal. Navraag aan een infobalie wees uit dat we verkeerd zaten en ong. 70kn verwijderd waren. We moesten eigenlijk op't vliegveld Düsseldorf Int. zijn; van dááruit vertrok nl. de vlucht. Dit werd echter niet expliciet vermeld bij de gegevens die'k van't internet kon afprinten. Gelukkig was díe luchthaven wél vlot bereikbaar vermits deze aan de overzijde van de ring rond Düsseldorf ligt; gezien vanuit het (voorheen militaire) vliegveld in Weeze. Marc heeft toen tegen 200 km/u over de snelweg gereden naar de zuidkant van deze ringweg. 10 minuten vóór't 'boarden' had'k me eindelijk (op de juiste plek) ingecheckt en had nog net de tijd om'n koffie te drinken. Marc telefoneerde nog om te vernemen of alles nu ok was; en even daarna kon ik in't vliegtuig van AirBerlin plaatsnemen voor deze 4 uren durende vlucht.
De vlucht verliep wel voorspoedig; 'k zat wél juist aan'n nooduitgang (en dus niét aan'n raampje) zodat'k me praktisch niet kon oriënteren adhv. het uitzicht (Europees vasteland en Atlantische Oceaan) hóe ver de reis nu reeds verlopen was. Opmerkelijk bij't landen en dus dalen van't vliegtuig was wel de 'tropische' warmte die steeds duidelijker voelbaar werd.
Het afspreekpunt ná't verlaten van't viegtuig was 'café Ritazza' in de terminal nabij de uitgang. En hier trof'k inderdaad de reisbegeleider aan. Nog een aantal andere vooralsnog onbekende medereizigers waren aanwezig en ná een korte kennismaking gingen we dan in de richting van't loket van Hertz, de verhuurorganisatie van auto's ter plekke. Na de administratieve afhandeling werd dan de sleutel van de huurauto aan mij toevertrouwd. Misschien had de geringe sms-communicatie die'k gisteren met Ralph, de 40-jarige reisbegeleider uit Zwitserland, gevoerd had, wel de doorslag gegeven?

Eerder had'k reeds vernomen dat de groep zou bestaan uit zo'n 10 vrouwelijke singles en 5 mannelijke.

Met de huurauto - een Toyota - en m'n 2 mede-inzittenden ging't dan richting hotel. Erg eenvoudig; zo zei men. Bij't verlaten van't vliegveld rechtsaf, aan't volgende kruispunt opnieuw rechtsaf tot we aan de weg zouden komen waar een oude blauwe boot het begin aangaf. Deze blijven volgen en dan kwamen we vanzelf aan't hotel Playa Sur Tenerife.

Hier aangekomen ontvingen we de kamersleutels van een - zo bleek achteraf - uitgeweken Brusselse. (Ze was 'volumineus' aangele(n)gd en 45 jaar (dit alles ter informatie). De eerste dag converseerden we echter nog in (gebrekkig) duits met elkaar. Totdat ze doorhad dat ik de belgiese eend in't gezelschap was. Vanaf toen in't zuiderse Ndrlds.

In't hotel was er een 'betalend internet'-voorziening (€ 1,-/15 min.) aanwezig. De relatief hoge kostprijs deed me echter al vlug uitkijken naar een internetmogelijkheid in't ressourt zelf, El Médano.

Mijn kamer (n° 313) met groot bed en alles d'rop en d'raan (balkon, badkamer, een minuscuul tv'tje, enz.) was dus op de derde verdieping gelegen.

Even daarna, om 19u15 ((GMT+0; dus de klok moest 1 uurtje terggedraaid worden) hadden we samen afgesproken met de groep om kennis te maken. Er waren dus 5 kerels (allemaal duitsers), een 10-tal vrouwen (3 zwitserse) en de reisleider.

De voorstelling van't programma volgde in een aparte kamer op 1 hoog die te bereiken was via't helderblauw uitziende zwembad op de 'binnenkoer'.

Een korte voorstelling van't programma wees uit dat woensdag en vrijdag de 'vrije dagen' zouden zijn. Er wordt wél een mogelijkheid tot diverse excursies voorzien op deze dagen.

Het lijkt dus goedgevuld, dat programma.

's Avonds zijn we nog in de plaatselijke surfbar aan't strand - een wegeltje van houten planken scheidde de behuizing van het strandzand - die overigens ook de volgende dagen vaak onze 'afsluitingsplek' zou worden.

Het is enorm winderig; niet vanwege de inwoners maar vanwege het klimaat en de ligging van't eiland. Zowel overdag als 's nachts. Volgende week zou er hier op dit strand trouwens het WK surfen gehouden worden. Ook zie je vaak van die zeilen in de lucht wapperen waaraan dan een persoon hangt die over een of andere plank over't wateroppervlak wordt getrokken.

Fotoootjes kan ik maken met mijn Samsung smartphone, waarvan ik echter de handleiding thuis ben vergeten.

Vandaag zondag uitgebreid ontbeten (jaja, da's dik in orde in dat hotel) en daarna eerst een korte wandeling door El Medano gemaakt. o.a. imkopen gedaan in een supermarkt; drank en koeken; daarna werd er voor de geïnteresseerden een demonstratie gegeven van de sessies *** zoals deze elke weekdag dze week 's morgena zullen plaatvinden.

Maar ik had geen interesse want ze zouden € 40,- per keer kosten. Dus ben ik even blijven zonnen en zwemmen in het zwembad van't hotel waar ook mererdere bezoekers waren. Van Genk had ik me nog zonnebrandolie meegebracht hoge, middelmatige en lage beschermingsfactor.

Daarna ben ik op zoek gegaan naar'n internetpub in el Medsano, waar ik hopelijk minder dan in't hotel zal moeten betalen. Achteraf bleek't 4x goedkoper te zijn; € 1/u.

Dan dadelijk nog in allerijl terugkeren (ik hoop dat ik het haal voor 15u) naar't hotel want we zouden een flinke wandeling gaan maken, waarover later meer.


Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Weekedje zeilen naar Terschelling

13 Juli 2011

vertrek

13 Juli 2011

Aankomst in Tenerife, aéropuerto Sur

13 Juli 2011

1ste volledige dag - zo 3-07

09 Juli 2011

6de volledige gag
Frank

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 18113

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

1ste dag - heenreis; 6 dgn New York met Sunwave.de

22 December 2012 - 28 December 2012

Praag

30 November 2012 - 03 December 2012

Krakow 1ste, 2de, 3de & 4de dag

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

skireis Saas-Almagell

02 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tenerife

05 Mei 2011 - 08 Mei 2011

Hamburg

24 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis naar China

Landen bezocht: