Hamburg - Reisverslagen van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu Hamburg - Reisverslagen van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

Hamburg

Vanmorgen rond 10u thuis vertrokken met de auto naar Hamburg. Ik ben nl. al langere tijd 'actief' op de duitse site bildkontakte.de. Hier viel me in maart het aanbod op om single-reisjes te beleven; o.a. een stadsbezoekje naar Hamburg en de 1ste week van juli een verblijf op Tenerife (waar NonkBert wel vaker pleegt te gaan uitwaaien en waar Marc (en Marriëlla op huwelijksreis zijn geweest (en nadien nog wel eens terug met oudere kinderen)) heb/had ik voor gereserveerd.
Hamburg staat vandaag op't programma. Rond 11u thuis per auto vertrokken via de E314. Achter Geleen dus geswitcht naar de A2 richting Eindhoven. Mijn GPS met Europees wegenkaartje, die ik enkele jaren geleden reeds aankocht, heeft de wellicht ná 2006 aangelegde autoSNELweg naar Venlo en Duitsland nog niet geregistreerd ... waardoor ik die A2 verliet richting Venlo via een gewone Ndrldse autoweg met afgrijselijk slabakkend verkeer, zoals traktoren en zo. ... Wat maakte dat ik daar (tot de Duitse grens) veel tijd verloor. En dan, in Duitsland, op het zowat laatste stuk ononderbroken autoSNELweg naar Hamburg, een 100-tal kilometer, vinden er momenteel werkzaamden plaats aan de 2 rijrichtingen; het verkeer wordt er telkens omgeleid naar een ijlings geïmproviseerde rijstrook. Kortom, ik arriveerde dus 1 1/2 uur later dan voorzien in Hamburg. Na eventjes zoeken naar een parkeerplaats in de (van geparkeerde autos) overvolle straten rondom het hotel aan de Alster (1 van de waters in Hamburg, dat trouwens de stad is met het grootste aantal bruggen ter wereld) werd ik en werden we in't algemeen nog steeds verwelkomd door de reisbegeleidster, Ulrike, een 39-jarige locale inwoonster. Na uitgepakt te hebben, me wat vefrist en wat uitleg vanwege Ulrike te hebben doorploeterd, begon om 17u30 het geplande programma. Toen stapten wij, 5 kereltjes, 4 mesellen én Ulrike op een bus richting Elbe, de stroom waaraan Hamburg ontstaan is. Daar aangekomen (in de havenbuurt dus) bewonderden we het uitzicht dat toch wel te vergelijken is met dat in R'dam of A'pen. We stapten in een soort cruiseboot die ons een halfuurtje verder afleverde. Dan nog een stukje wandelen stroomafwaarts met de stroom aan de ene kant en een soort herenhuizen aan de andere; en uiteindelijk vielen we een soort Elbe-terras-restaurantje binnen waar Ulrike voor 10 personen gereserveerd had. Een soort Hamburger Pfannefisch (gegeten te hebben) later zijn we nog een drankje gaan nuttigen op een soort Elbestrand(je) (vgl. met het toeristische, zomerse Antwerpense zandstrand). Toen met OV terug naar de Hauptbahnhof, een kwartierje wandelen totaan't hotel Relexa Bellevue, van waaruit morgen na't ontbijt't activiteitenprogramma voortgezet wordt ...

Recente Reisverslagen:

Frank

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 18108

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

1ste dag - heenreis; 6 dgn New York met Sunwave.de

22 December 2012 - 28 December 2012

Praag

30 November 2012 - 03 December 2012

Krakow 1ste, 2de, 3de & 4de dag

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

skireis Saas-Almagell

02 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tenerife

05 Mei 2011 - 08 Mei 2011

Hamburg

24 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis naar China

Landen bezocht: