vandaag, vrijdag - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu vandaag, vrijdag - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

vandaag, vrijdag

Door: frankcraeghs

Blijf op de hoogte en volg Frank

03 Maart 2012 | Zwitserland, Bern

Vandaag de laatste dag al. Morgen voormiddag de terugreis beginnen.
Vandaag voormiddag nog zelf gaan skien, hierboven in S-A.
Toen ik pauzeerde en een koffie dronk, besloot ik maar om ermee op te houden voor vandaag. En met de bus naar Saas Grund te vertrekken om daar de kabellift naar`t hoogste punt te nemen om foto`s te maken. Maar ik was te vroeg gereed om de bus onmiddellijk te nemen. Dan maar te voet, dacht ik. En dus heb ik een uurtje gewandeld naar S G. Daar ben ik met de kabelliften naar`t hoogste punt vertrokken om`r foto`s te maken. Prachtig uitzicht trouwens. Waarna ik hetzelfde wou doen in Saas Fee. Na een soepje (rijkelijk gevuld) te hebben gegeten vertrokken met achtereenvolgens kabelliften, te voet, bus, te voet, kabelliften (2) tot ik in Felsskin besloot nog hoger te gaan adhv. de alpine-expres, een in de rotsen uitgehouwem metrolijn. Ik kwam boven aan om 15u55 en kon aflezen dat de laatste `metro`om 16u zou vertrekken. Omdat ik het risico niet wou lopen om na 16u vanuit Allalin, op 3500 m hoogte met enkel nog rode en zwarte skipistes bergafwaarts, te moeten vertrekken, had ik amper de tijd om mooie plaatjes te maken. Jammer, want die mogelijkheid werd exclusief aangeboden vanuit het draairestaurant, kon ik van de richtingaanwijzertjes afleiden.
Dus terug; en onderweg zat ik naast de reisgenote uit ..., die morgenvroeg al om 8u zou vertrekken.