Opnieuw ik - Reisverslag uit Zhongdian, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu Opnieuw ik - Reisverslag uit Zhongdian, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

Opnieuw ik

Door: frankcraeghs

Blijf op de hoogte en volg Frank

09 Augustus 2010 | China, Zhongdian

't Is hier nu 17u40 en ik typ dit verslagje vanuit een walgelijk hokje in een cafe ergens dicht bij het hotel in Zhongdian. Gisteren zijn we rond 12u pas kunnen vertrekken uit Lijiang. Het minibusje had onderweg vertraging opgelopen. Eerst gingen we die kloof bezoeken. De Grand Canyon in de VS zal wel veel indrukwekkender zijn, maar hier was er dus over ong. 1 km een weg uitgehouwen langsheen een ravijn waardoor een rivier stroomde, die eindigde aan een uitkijkpunt bij een woeste stroomversnelling. Met dikke rotsblokken en al. Aan de wanden werd hulde gebracht aan de communistische aanleggers van het traject. Vervolgens de 7 uren durende rit naar Zhongdian, waar we 's avonds laat in het hotel arriveerden. De TV werkt niet, opnieuw (wegens het gekende 'probleempje') 2 bedden tot mijn beschikking, geen koud water doorheen de douchekraan gisteren en vanmorgen en ... helemaal geen water om het toilet door te trekken. Dus heb ik die toiletbak kunnen vullen met het hete water uit de doucheslang en zo lukte het doorspoelen toch. Vandaag is er trouwens wel gewoon koud water. Zhongdian ligt in de provincie Yunnan tegen de grens met Tibet. Vanmorgen zijn we eropuit getrokken met een plaatselijke gids naar een mooi landschap rondom een meer, waar we verschillende keren uitstapten om te fotograferen. De foto's volgen later; opvallend was wel het (vermoedelijke) babylijkje, dat net als alle andere troep en kadavers van beesten aan wal aanspoelde! We hebben zelfs een kleine, onaangekondigde 'off track' wandeling gehouden langsheen de route bergaf voor de beesten, maar bergop voor ons, waarlangs deze telkens 2 yaks, een flinke boomstam over de heuvel- of berghelling voortrekken (moeten). Achteraf nog een Tibetaans familiehuis en vrouwtje bezocht om het contact met de plaatselijke bevolking te ondergaan. Daarna zijn we gaan lunchen en heb ik uitgebreid mijn gang kunnen gaan. Daarna nog de plaatselijke boeddhatempel bezocht en nu ga ik het toch wel leukuitziende centrum van Zhongdian besnuffelen. Later meer, want ik zou nog wel willen schrijven, maar er valt me nu niets echts meer binnen en ik heb ook een beetje honger en zo.

  • 10 Augustus 2010 - 18:07

    Guido:

    Hallo Frank,

    Vree interesant reisje,leuk je verslagen te lezen wel spijtig van het verlies van je spullen dit zet toch een domper.Maar geniet nog verder en typ verder je verslagjes en ik zal Kai ook een boodschap laten tikken tot horen of ziens.Guido R

  • 11 Augustus 2010 - 11:00

    Karin:

    dag frank,fijn om iets van je te lezen.china is toch wel een apart land,de plaatsen die je bezoekt zullen nog redelijk zijn maar echt onder de locals is het toch armoede ik werk op een plaats en daar heeft de schooonzoon ook zijn geld ea verloren(gepikt) dat is daar toch wel de gang van zaken.dus let maar goed op je beugel,ben ook benieuwd naar de foto's.met ons is alles goed zijn van donderdag terug van oostenrijk,we hadden een goed hotel en het otztal is een mooi dal.frank tot straks of morgen gr je zus

  • 11 Augustus 2010 - 11:01

    Marc:

    Helaba broertje !! je ziet wel veel he daar op je rondreis !! en kamer van twee geboekt maar steeds grote luxe kamer voor je alleen wat een weelde. zijt voorzichtig en oplettend als je stapt of aleen eropuit bent. Je verslagen zijn erg fijn om te lezen. Have a nice time. Groetjes van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Zhongdian

Mijn eerste reis naar China

22222

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2010

...

18 Augustus 2010

...

16 Augustus 2010

...

14 Augustus 2010

Opnieuw ik (3)

12 Augustus 2010

Opnieuw ik (2)
Frank

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 18195

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

1ste dag - heenreis; 6 dgn New York met Sunwave.de

22 December 2012 - 28 December 2012

Praag

30 November 2012 - 03 December 2012

Krakow 1ste, 2de, 3de & 4de dag

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

skireis Saas-Almagell

02 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tenerife

05 Mei 2011 - 08 Mei 2011

Hamburg

24 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis naar China

Landen bezocht: