... - Reisverslag uit Yangshuo, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu ... - Reisverslag uit Yangshuo, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

...

Door: frankcraeghs

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 Augustus 2010 | China, Yangshuo

't Is nu woensdag 13u51. Gisteren hebben we hier gebruik gemaakt van 1 van de meerdere fietsverhuurpunten om eem groep van 9 medereizigers van een fiets te voorzien om zo de omgeveving te verkennen. Vooraf zeg ik iets over die 'karstrotsen' die het landschap zo typeren. Dat zijn tientallen, zoniet honderden eerder 'alleenstaande', doorheen de millennia begroeide uitstulpingen van de aardkorst met - aan de basis - toch een omtrek van ongeveer 100 a 300 meter, die zich hier bovenop de aardkorst hebben gevormd. Ik heb er voldoende foto's van gemaakt (en zonet zelfs een fotoboekje over gekocht). Deze geven de omgeving een fascinerend uitzicht. Er zijn er verschillende in heel uitzonderlijke vormen, die eigen namen meekregen; Moonhill, Devil's Rock, enz. Het was opnieuw een knalhete dag en ik heb me ondertussen van 3 soorten hoofddeksels voorzien. Insmeren doe ik me minder vaak - omdat dat zo'n tijdrovende, vettige boel is. We navigeerden op basis van aangeschafte omgevingskaartjes en dat ene (v.d. 2) GPS'je(s) dat/die we rijk zijn. 't Is een lange maar mooie tocht geworden, waar we o.a. ook opnieuw een plaatselijke markt aandeden om plaatjes te schieten. 's Avonds ben ik alleen gaan eten omdat de anderen pizza verkozen en ik daar zo geen zin in had. Nadien nog zo'n (1 v.d. veeele) massagetoestand(en) binnengestapt voor ditmaal een Thaise massage. Leuk! Dan wandelt het 23-jarig meisje dat me deze toediende, ook 'gewoon' over je hele lichaam. Over je rug, schouders, armen, bekken en dijen. Ik vermoed dat ze zo'n 45 kg woog. Na al die massagetoestanden ben ik wat later in bed kunnen kruipen, waardoor ik vandaag dan weer wat later opstond en ontbijten kon. En daardoor de groep niet kan vergezellen naar het plaatsje waarnaartoe gisteren de route per fiets niet gevonden werd. Dus ben ik maar zelf een fiets gaan huren om de stad een beetje te kunnen verkennen. Ik kwam toevallig uit bij een hotelletje aan de andere kant van de stad waar drie internetp.c.'s staan.
Oh ja, gisterenavond ook nog met z'n allen naar een soort openluchttheater geweest, waar die begeleider Rock Zhao ons warm voor had gemaakt en dat sinds 2004 al dagelijks opgevoerd en uitverkocht (?) is. Het openluchttheater draagt ook de engelse naam 'Impressions' en is wel te vgln. met de musical 'Cats' die zo'n 23 jaren geleden in Londen ook een laaiend succes was. Wordt opgevoerd bj duisternis op een zijarm van de plaatselijke rivier (mbv. bootjes of bamboe'prauwen') en is een muziek- en lichtspektakel (vooral voor de chinezen die de 3 cinemazalen grote zitjes bezetten ;-)). Om 16u verzamelen we straks om een boottocht op de rivier te maken, maar eerst nog wat vinden waar ik kan eten. Morgenavond nemen we de nachttrein naar Guangzhao van waaruit zaterdag het vliegtuig terug naar A'dam opstijgt.
Net terug van de boottocht. We reden per minibus een uur verderop waar we aan boord klommen van een voor toeristen voorzien open boot(je). Mooie plaatjes kunnen maken. Ook ergens gestopt om te gaan eten, daarna nog getuige geweest van het vissen mbv. aalscholvers in de duisternis, alvorens de terugweg aan te vangen en het avondprogramma te starten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

Mijn eerste reis naar China

22222

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2010

...

18 Augustus 2010

...

16 Augustus 2010

...

14 Augustus 2010

Opnieuw ik (3)

12 Augustus 2010

Opnieuw ik (2)
Frank

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 18190

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

1ste dag - heenreis; 6 dgn New York met Sunwave.de

22 December 2012 - 28 December 2012

Praag

30 November 2012 - 03 December 2012

Krakow 1ste, 2de, 3de & 4de dag

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

skireis Saas-Almagell

02 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tenerife

05 Mei 2011 - 08 Mei 2011

Hamburg

24 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis naar China

Landen bezocht: