Opnieuw ik (3) - Reisverslag uit Kunming, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu Opnieuw ik (3) - Reisverslag uit Kunming, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

Opnieuw ik (3)

Door: frankcraeghs

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Augustus 2010 | China, Kunming

Vanuit Kunming. Gisteren viel er bitter weinig te beleven vwb. de middaguitstap naar Dali. Veel moeite gedaan/moeten doen om een bus ernaartoe te vinden. Dat verhaal doe ik hier nu liever niet uit de doeken; toen ik echter de juiste bus dacht gevonden te hebben maar aan de chauffeur duidelijk maakte dat ik niet zo'n soort zonekaart bezat en hij me daarom weigerde, was er een jongedame in de bus die voor mij haar kaart nogmaals door de lezer haalde (oftewel betaalde). In volle bus maakte ik haar duidelijk dat het mijn bedoeling was om naar Dali new city te reizen, en vertelde ze me dat ik op de verkeerde bus zat. Maar ze zou met me meegaan om samen die juiste te nemen. Ze vertelde me dat ze in Dali new city woonde maar een eigen restaurant runde in the Old Town. En ook welke lijn me 's avonds kon afleveren voor 'mijn' hotel. Na dit 'oponthoud' kon ik pas om 15u aanschuiven aan een restauranttafel waar de lunch geserveerd werd. Die belevenis vertel ik nu niet wegens geen zin ... maar nav. de aansluitende wandeling naar een hogere heuvel van de stad van waaruit ik zicht op het meer dacht te hebben, maakte ik zelf hieraan een eind wegens te ver. Ik keerde op mijn stappen terug naar het hotel in old town ...
Vandaag dan vertrokken we reeds om 7u per ingehuurde bus naar het Stenen Woud - een grote verzameling grote stenen die een bezoeker van de wijs kunnen brengen vwb. zijn orientatiezin. Nog anderhalf uur verderop (of terug ;-)) ligt Kunming, een grotere stad waar we vanavond na aankomst zijn gaan eten. Hiervan kom ik net terug; ik typ dit verslag vanuit de ***hotellobby (met 'business centre', pc en internetaansluiting. Morgenmiddag volgt er een binnenlandse vlucht: we zijn de laatste week van het verblijf in China ingegaan. En ja hoor, Karin, ik las daarnet aansluitend op het ingeven van bovenstaand reisverslag je kattebelletje. Maar omdat ik de mogelijkheid heb om eerder geplaatste reisverslagen achteraf nog te wijzigen, lees je nu deze toevoeging. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kunming

Mijn eerste reis naar China

22222

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2010

...

18 Augustus 2010

...

16 Augustus 2010

...

14 Augustus 2010

Opnieuw ik (3)

12 Augustus 2010

Opnieuw ik (2)
Frank

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 18200

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

1ste dag - heenreis; 6 dgn New York met Sunwave.de

22 December 2012 - 28 December 2012

Praag

30 November 2012 - 03 December 2012

Krakow 1ste, 2de, 3de & 4de dag

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

skireis Saas-Almagell

02 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tenerife

05 Mei 2011 - 08 Mei 2011

Hamburg

24 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis naar China

Landen bezocht: