Groots China ; reisverloop en dag 1 - Reisverslag uit Beijing, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu Groots China ; reisverloop en dag 1 - Reisverslag uit Beijing, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

Groots China ; reisverloop en dag 1

Door: frankcraeghs

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Juli 2010 | China, Beijing

Gisteren heeft Marc me dus naar Schiphol gebracht (en Liesbeth zat er ook bij). Na het afgeven van mijn bagage ben ik iets gaan eten in het restaurant op de 1ste verdieping. Die nasi-goreng schotel was de eerste serieuze maaltijd die ik binnenkreeg in 3 dagen. En ik heb het daar kunnen houden; daarbinnen. Ik zou pas vanaf 20u10 kunnen 'boarden' en moest dus nog een tijdje ronddraaien. De vlucht Amsterdam - Peking duurde uiteinelijk zo'n 10 uren. En ik bemerkte pas bij het landen dat er iemand langs me zat met ook zo'n Shoestring-velletje (zoals ik eerder afgedrukt had) in zijn handen. Er waren dus meerderen van die reisorganisatie aanwezig! Oef. Ik stapte uit het vliegtuig en doorheen de weinig bevolkte luchthaven naar de plaats waar ik mijn afgegeven bagage zou kunnen recupereren. Toen ik die eindelijk had, was het uitkijken naar die Rock Zhao, de reisbegeleider - een engelstalige (nou, min of meer engelstalig) Chinees van +- 27 jaar. Ik trof uiteindelijk de groep aan van +- 10 personen waarmee ik een maand moet optrekken. Van daaruit ging het vanmiddag met een minibusje naar het hotel. Ik ontving het 1ste sms'je van Marc die me vroeg wat mijn eerste indrukken van Peking waren, toen we de kamers aan het betrekken waren. Er deden zich wat 'problemen' voor bij de kamerindeling. Ik weet nu nog steeds niet of die bewuste Nederlander op een kamer slaapt 'met zijn dochter' (...) of bij mij hier op de kamer. Ik zal het dadelijk wel ontdekken, zeker. Nadien heb ik anderhalf uurtje gerust, kunnen rusten totdat we om 19u zouden verzamelen om te gaan eten. En dat was een belevenis; een soort Chinees fondue in een apart kamertje met ons allen aan 2 ronde tafels. Maar 't was lekker en daarnet heeft die Rock me op mijn verzoek naar een internetcafe in de buurt gebracht van waaruit ik dit typ. Ik stop nu want morgen moeten we vroeg op om de Muur te bezoeken en dadelijk moet ik nog een 5-tal minuten alleen door het donker mijn hotel opzoeken en dit met een geldbeugel om de schouder en buurtstraten vol krioelemde Chinezen. Op een goede afloop en tot later.