Groots China ; reisverloop en dag 1 - Reisverslag uit Beijing, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu Groots China ; reisverloop en dag 1 - Reisverslag uit Beijing, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

Groots China ; reisverloop en dag 1

Door: frankcraeghs

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Juli 2010 | China, Beijing

Gisteren heeft Marc me dus naar Schiphol gebracht (en Liesbeth zat er ook bij). Na het afgeven van mijn bagage ben ik iets gaan eten in het restaurant op de 1ste verdieping. Die nasi-goreng schotel was de eerste serieuze maaltijd die ik binnenkreeg in 3 dagen. En ik heb het daar kunnen houden; daarbinnen. Ik zou pas vanaf 20u10 kunnen 'boarden' en moest dus nog een tijdje ronddraaien. De vlucht Amsterdam - Peking duurde uiteinelijk zo'n 10 uren. En ik bemerkte pas bij het landen dat er iemand langs me zat met ook zo'n Shoestring-velletje (zoals ik eerder afgedrukt had) in zijn handen. Er waren dus meerderen van die reisorganisatie aanwezig! Oef. Ik stapte uit het vliegtuig en doorheen de weinig bevolkte luchthaven naar de plaats waar ik mijn afgegeven bagage zou kunnen recupereren. Toen ik die eindelijk had, was het uitkijken naar die Rock Zhao, de reisbegeleider - een engelstalige (nou, min of meer engelstalig) Chinees van +- 27 jaar. Ik trof uiteindelijk de groep aan van +- 10 personen waarmee ik een maand moet optrekken. Van daaruit ging het vanmiddag met een minibusje naar het hotel. Ik ontving het 1ste sms'je van Marc die me vroeg wat mijn eerste indrukken van Peking waren, toen we de kamers aan het betrekken waren. Er deden zich wat 'problemen' voor bij de kamerindeling. Ik weet nu nog steeds niet of die bewuste Nederlander op een kamer slaapt 'met zijn dochter' (...) of bij mij hier op de kamer. Ik zal het dadelijk wel ontdekken, zeker. Nadien heb ik anderhalf uurtje gerust, kunnen rusten totdat we om 19u zouden verzamelen om te gaan eten. En dat was een belevenis; een soort Chinees fondue in een apart kamertje met ons allen aan 2 ronde tafels. Maar 't was lekker en daarnet heeft die Rock me op mijn verzoek naar een internetcafe in de buurt gebracht van waaruit ik dit typ. Ik stop nu want morgen moeten we vroeg op om de Muur te bezoeken en dadelijk moet ik nog een 5-tal minuten alleen door het donker mijn hotel opzoeken en dit met een geldbeugel om de schouder en buurtstraten vol krioelemde Chinezen. Op een goede afloop en tot later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis naar China

22222

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2010

...

18 Augustus 2010

...

16 Augustus 2010

...

14 Augustus 2010

Opnieuw ik (3)

12 Augustus 2010

Opnieuw ik (2)
Frank

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 18202

Voorgaande reizen:

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

2de reisdag - 1ste dag New York met Sunwave.de

18 Mei 2013 - 24 Mei 2013

1ste dag - heenreis; 6 dgn New York met Sunwave.de

22 December 2012 - 28 December 2012

Praag

30 November 2012 - 03 December 2012

Krakow 1ste, 2de, 3de & 4de dag

25 Februari 2012 - 03 Maart 2012

skireis Saas-Almagell

02 Juli 2011 - 09 Juli 2011

Tenerife

05 Mei 2011 - 08 Mei 2011

Hamburg

24 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis naar China

Landen bezocht: