Pingyao (2) - Reisverslag uit Pingyao, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu Pingyao (2) - Reisverslag uit Pingyao, China van Frank Craeghs - WaarBenJij.nu

Pingyao (2)

Door: frankcraeghs

Blijf op de hoogte en volg Frank

30 Juli 2010 | China, Pingyao

't Is hier nu 16u15. Vanmorgen om 9u verzameld. We hebben toen per minibus een uitstap gemaakt naar Wangjia dayuan, een karakteristek fort van de familie Wang met talloze gedecreerde binnenplaatsen, mooie binnenpaatsen en een enorme verdedigingsmuur eromheen. Het fort wordt regelmatig gebruikt als achtergrond voor Chinese historische films. Daarnet zijn we nog in groep gaan eten in een plaatselijk restaurant, waar we echter blijkbaar net te laat aankwamen; ze hadden een aantal gerechten niet meer, zodat ikzelf nog het plaatselijke supermarktje hab opgezocht om een aantal dingen uit te halen. Nu opnieuw 'een vrije namiddag' hier in Pingyao om vanavond vanaf 19u30 opnieuw een nachttrein te nemen naar Xi'an. In de vorige nachttrein vanuit Peking is't me wel bevallen. De toiletten zijn niet denderend op de trein, maar normaal gezien overnachten we wel in degelijke hotelletjes. Vorige nacht functioneerde de TV hier niet; maar in Peking wel. En daar bemerkte ik dat er enkel chineetalige zenders actief zijn op die chinese engelstalige (american english) zender na. Veelal wordt ook in het straatbeeld chinese informatieborden, richtingaanwijzers, verkeersborden, ... voorzien van de engelse (AE) vertaling. In dit Yi de - hotelletje is er op 3 plekken gezorgd voor een pc met internetverbinding zodat ik opnieuw niet al te veel moeite ondervind om te e-mailen. 't Is hier nog steeds plakkerig; vaak zijn er wel ruimten te vinden met AC. Zo, tot de volgende.